میکروپولیس

پویش و تکاپوی شهر

پویش و تکاپوی شهر

شهر کاوی، پویش و شناخت بهتر شهرها


مبانی و روش‌های برنامه‌ریزی شهری

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۹ ب.ظ

افزایش روافزون جمعیت جهان و به ویژه نرخ بالای افزایش جمعیت شهرنشین در سراسر دنیا، پیامی واضح و روشن به همراه دارد و آن، ضرورت توجه بیش از پیش به شهر و تمهیدات لازم برای برنامه ­ریزی و مدیریت زندگی شهری در راستای توسعه و رفاه شهروندان است. در نظر گرفتن و به کارگیری نظریات جدید و نوین شهری از سوی اندیشمندان در جهت پاسخگویی به نیاز شهروندان در عصر حاضر، امری لازم و ضروری بوده و به تبع آن، تربیت نیروی ماهر و حرفه­‌مند شهرساز و برنامه‌­ریز و طراح شهری در مراکز علمی و آکادمی از اقدامات بایسته این مسیر می­‌باشد. در همین راستا، وجود منابع دانش و آگاهی در کنار استانداردهای حرفه‌­ای و مهارتی برای شهرسازان آینده با در نظر گرفتن پیشرفت­‌های روز به خصوص پیشرفت­‌های روزافزون در زمینه فن­آوری اطلاعات و ارتباطات از ضروریات تربیت نیروی آگاه و ماهر شهرساز بوده و مراکز علمی، حرفه‌­ای و سازمان‌­ها و تشکل­‌های تخصصی و حرفه­‌ای مردم ­نهاد باید در این مسیر، اهتمام ویژه­ای داشته باشند.

بر همین مبنا، این مجموعه، خلاصه­‌ای از مبانی و روش­‌های برنامه­‌ریزی شهری را در اختیار دانشجویان و علاقمندان شهرسازی قرار می‌­دهد تا به عنوان چکیده‌­ای از سلسله کتب و مراجع متعدد و مختلف شهرسازی به همراه داشته باشند. برای دریافت فایل مربوطه به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

درآمدی بر مبانی وروش‌های برنامه‌ریزی شهری / گردآوری و تدوین: دکتر وحید ملیحی

دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی